TY - GEN AU - Cuello Prieto,Francisco Alberto AU - Paternina Pérez,Luis Daniel AU - Herrera Ramos,Freddy Jesús AU - Ordoñez López,Ronald AU - Acurero Luzardo,Marilú Tibisay TI - Incidencia de la cultura organizacional en la calidad del servicio de los Food Service del municipio de Sincelejo – Sucre, durante el año 2024 PY - 2024/// CY - Sincelejo PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Exito empresarial KW - Calidad de servicio KW - Organización KW - armarc KW - Calidad del servicio KW - Cultura organizacional KW - Habilidades gerenciales KW - Investigación organizacional N1 - Trabajo de grado; Acurero, M., Pérez, María, Jiménez, L., & Ziritt, G. (2021). Visión hacia la sostenibilidad de la cadena de valor del sector Food Service en el departamento Sucre – Colombia. Revista Conocimiento Global , 137-164; Aguilar, M. (2022). Liderazgo y cultura organizacional. Revista Logos Vestigium, 49-69 ; Alaimo, V., Bosch, M., Kaplan, D., Pagés, C., & Ripani, L. (2015). 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La metodología, parte desde un paradigma positivista con un diseño descriptivo con un alcance correlacional. Se planteó como pregunta de investigación ¿Cuál es la incidencia de la cultura organizacional en la calidad en el Servicio en los Food Service del municipio de Sincelejo – Sucre durante el año 2024?, para dar respuesta se abordaron teorías asociadas a la cultura organizacional, calidad, habilidades gerenciales, entre otras que soportan teóricamente la investigación. En cuanto a los resultados, demuestra que existe una incidencia de la cultura organizacional en la calidad del servicio, no obstante, la población objeto de estudio es consciente de la importancia de las variables asociadas a esta investigación; Organizational culture has a determining role in business success, which, based on personal and business values, behavior, written and unwritten rules, myths, beliefs, among others; are those that define the mystique of the organization, which exerts a profound influence on all levels of the organization; which translates into the achievement of the plans drawn up. The main objective of this research is to analyze the incidence of the organizational culture in the quality of service in the Food Service in the municipality of Sincelejo - Sucre during the year 2024. The methodology is based on a positivist paradigm with a descriptive design and a correlational scope. The research question was: What is the incidence of organizational culture on the quality of service in the Food Service in the municipality of Sincelejo - Sucre during the year 2024? To answer this question, theories associated with organizational culture, quality, managerial skills, among others that theoretically support the research, were approached. As for the results, it shows that there is an impact of organizational culture on the quality of service, however, the population under study is aware of the importance of the variables associated with this research ER -