TY - GEN AU - Martelo Guevara,Isabel AU - García Pérez,Lina María AU - Arrieta Fontalvo,Angela María TI - Diseño de un ambiente virtual de aprendizaje para la formación a docentes que atienden a niños con necesidades educativas diversas en el Hogar Infantil Camilo Torres del departamento de Sucre PY - 2023/// CY - Sincelejo PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Estudiantes KW - armarc KW - Aprendizaje KW - Metodología cualitativa KW - Necesidades educativas diversas KW - Ambiente virtual de aprendizaje KW - Inclusión educativa KW - Docentes N1 - Trabajo de grado; Abella-Peña, S., García-Martínez, Á., González, B., Hernández, R., Prieto, D., & Valbuena, A. (2017). Proceso de formación de profesores en el diseño de ambientes virtuales de aprendizaje. Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/336865; Aguirre, Juan Carlos, & Jaramillo, Luis Guillermo. (2015). 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Con una metodología cualitativa, un diseño de investigación acción participativa, los métodos de recolección de la información fueron la observación directa y la entrevista, y la población son 12 docentes del Hogar Infantil Camilo Torres; In this final degree project, it is intended to design a virtual learning environment (AVA) for teachers who serve boys and girls with diverse educational needs (NED) between the ages of 2 and 5, this will take place in the children's home Camilo Torres; in the municipality of Sincelejo. With this, it is intended that educators can help themselves through this platform and thus be able to provide them with a tool in which they can find activities that allow them to improve the teaching-learning processes with children who have different abilities and so that they can be in equal conditions with their peers, to develop this project the diagnosis and behavior of these children must be taken into account. With a qualitative methodology, a participatory action research design, the data collection methods are direct observation and the survey, and the population are twelve teachers of the Camilo Torres Children's Home ER -