TY - GEN AU - Julián Andrés García Usuga AU - Martínez Tamayo,Jhasbleidy AU - Espinosa Martínez,Yehisdis AU - Rojas Rojas,Andrea TI - Ejemplos progresivos como estrategia didáctica en el área de matemáticas para atender jóvenes con trastornos por déficit de atención e hiperactividad del colegio Hermanas Bethlemitas de la ciudad de Armenia Quindío PY - 2021/// CY - Sincelejo PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Trastorno de aprendizaje KW - Atención KW - armarc KW - Hiperactividad N1 - Trabajo de grado; Alegría, P. (2008). Ciclo Las Matemáticas en la Vida Cotidiana. Edición País Vasco. El País ; Alsina, A., García, M., y Torrent, E. (2019). La evaluación de la competencia matemática desde la escuela y para la escuela. Revista iberoamericana de educación matemática. (55). Pág. 85 https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6943980 ; Alsina, Á. (2016). Diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas competenciales en el aula. 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En el proceso se crean los planes individualizados de ajuste razonable (PIAR) cuya meta es desarrollar la competencia numérica variacional, orientada desde la metodología ya mencionada, para efectos de obtener aprendizajes significativos y una superación de las dificultades de los participantes ; The present study is focus to diversity attention in the educational context colegio Sagrado Corazón De Jesús De las Hermanas Bethlemitas in order to respond to the academic and coexistence conditions from the area of mathematics to students with Attention Deficit Disorder and Hyperactivity. In this sense, it seeks to build a didactic strategy of progressive examples in mathematics as an innovative proposal to improve the learning conditions of these young people with special educational needs. The research has a mixed approach and is developed in three phases that starts from the diagnosis, intervention and interpretation of data. The study was carried out with ninth grade students with a sample of 5 young people who have defined their respective roles in this research. In the process, individualized reasonable adjustment plans are created whose goal is to develop variational numerical competence, guided by the aforementioned methodology, for the purpose of obtaining significant learning and overcoming the difficulties of the participants ER -