TY - GEN AU - Fontalvo Chamorro,Malka Irina AU - Vargas González,Jenniffer Vannessa AU - Vargas González,Maryuri Solange AU - Acurero Luzardo,Marilú Tibisay TI - Estrategias para el desarrollo del aprendizaje organizacional en las empresas de servicios del Meta - Colombia PY - 2018/// CY - Villavicencio PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Aprendizaje KW - armarc KW - Mejoramiento continuo KW - Colaboradores KW - Aprendizaje organizacional KW - Factores de éxito y fracaso KW - Diagnóstico y competitividad N1 - Trabajo de grado; Álvarez, -J. C. (2002). Cómo evitar la miopía en la gestión del conocimiento. Madrid: Editorial CDI; Argyris y Schön (1978). Organizational learning. Addison Wesley. Reading, Massachusetts; Cameron,-K. & Quinn, R. (2006). Diagnosing and Changing Organizational Culture, San Francisco: Jossey – Bass; Carreazo-Polo, O. R. (2014). El aprendizaje organizacional como factor de cambio en la empresa. Universidad de Cartagena. Colombia. 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La metodología aplicada presenta un enfoque cuantitativo, tipo de investigación exploratorio y descriptivo, método inductivo. Los instrumentos para la recolección de la información fueron encuesta a los colaboradores y clientes de la empresa; Strategies for the development of the organizational learning in service companies established practices for the application of learning and continuous improvement, always acting through the creation, changes and improvement strategies to ensure the future success of the company. Likewise, the participation of all partners in decision-making and establish shared way, commitments in the performance of their duties. The methodology presents a quantitative approach, type of research, exploratory and descriptive, inductive method. Instruments for the collection of the information were survey to employees and clients of the company ER -